ΣΟΥΖΑΝΑ ΚΕΓΓΙΤΣΗ: Η “ΓΚΟΥΡΟΥ” ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟ YOUTUBE

Από την Κέλλυ Φαναριώτη

Αρχική δημοσίευση: huffingtonpost.com

Σε μια παλιά ανάμνηση αντίστοιχη με εκείνη των ταινιών εποχής, τείνει να μετατραπεί η παραδοσιακή τηλεοπτική παρουσία που χρειαζόταν κάποιος προκειμένου να αποκτήσει, φήμη, φανατικό κοινό και κατ’ επέκταση χρήματα. Πλέον, η αμεσότητα, η αυθεντικότητα και κυρίως η διαδραστικότητα με την οποία κινείται το διαδίκτυο, διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο έναντι των συμβατικών μέσων ενημέρωσης με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχει πληθώρα επιλογών με κανάλια για όλα τα γούστα στην πλατφόρμα του youtube.

Εκείνα που κέντρισαν περισσότερο το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων μέσων ενημέρωσης διεθνώς προκαλώντας έκπληξη, είναι όσα ασχολούνται με τις καταναλωτικές συνήθειες του πιο δυναμικού αγοραστικού κοινού –τις γυναίκες- δίνοντας συμβουλές περιποίησης προσώπου, σώματος και μακιγιάζ. Κοπέλες ηλικίας 20+ μιλούν μπροστά από μια κάμερα μέσα στο υπνοδωμάτιο του σπιτιού τους για ένα προϊόν ομορφιάς που δοκίμασαν ενώ πολλές φορές κάνουν online σεμινάρια μακιγιάζ δείχνοντας βήμα – βήμα τα στάδια που ακολουθούν για μια φρέσκια και λαμπερή εμφάνιση.

Κι αν το παραπάνω σας φαίνεται μια ενασχόληση για … αργόσχολες νεαρές «κορασίδες», τα παραδείγματα σε διεθνές επίπεδο δείχνουν πως μπορεί όλο αυτό να ξεκίνησε ως χόμπι από την αγάπη τους για το εν λόγω αντικείμενο αλλά στη συνέχεια εξελίχθηκε σε μια εξαιρετικά κερδοφόρα επιχείρηση. Michelle Pahn, Zoella, Nicole Guirreriro και πολλές ακόμη κοπέλες, απέκτησαν εκατομμύρια ακόλουθους απ’όλο τον κόσμο κι έβγαλαν ολόκληρες περιουσίες.

Πάντως, η έκρηξη αυτή στον χώρο του youtube δεν είναι κάτι που παρατηρείται μόνο σε μεγάλες χώρες. Κι αυτό γιατί η καθολικότητα του διαδικτύου δίνει σε όλους τη δυνατότητα να αποκτήσουν τον δικό τους προσωπικό χώρο στο «παγκόσμιο χωριό». Έτσι, και στην Ελλάδα, μια χώρα περίπου 11 εκατομμυρίων κατοίκων, ξεπήδησε πριν τέσσερα περίπου χρόνια το φαινόμενο αυτό παίρνοντας ολοένα και μεγαλύτερη έκταση με το πέρασμα του χρόνου.

Σήμερα υπάρχουν αμέτρητα κανάλια ελλήνων διαθέσιμα στην γνωστή πλατφόρμα και κάποια από αυτά παρουσιάζουν ιδιαίτερη επιτυχία. Ένα από αυτά είναι το κανάλι της 25χρονης Σουζάνας Κεγγίτση, μιας νεαρής δημοσιογράφου που από τη μια μέρα στην άλλη βρέθηκε να κρατά στα χέρια της το βραβείο Marie Claire Beauty Awards.

Έχοντας αποφοιτήσει από το Πάντειο Πανεπιστήμιο της Αθήνας όπου σπούδαζε δημοσιογραφία, εργάστηκε σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά μόδας ως beauty editor. Μια μέρα λοιπόν που χρειάστηκε να γράψει κριτική για κάποια προϊόντα ματιών που δοκίμασε, σκέφτηκε πως ίσως θα ήταν καλύτερα να τραβήξει με το κινητό της ένα βίντεο στο οποίο θα εξηγεί πως της φάνηκε το κάθε ένα από αυτά. «Άνοιξα την κάμερα του κινητού μου, έβαλα από πάνω το φωτιστικό για να φαίνομαι καλύτερα και ξεκίνησα να μιλάω. Ενσωμάτωσα το βίντεο αυτό στο κείμενο του διαδικτυακού περιοδικού που έγραφα και το ανέβασα στο διαδίκτυο», μου λέει.

Και κάπου εκεί ξεκίνησε το ταξίδι της προς την επιτυχία στον «μαγικό» κόσμο του youtube. Η κίνησή της, το να μιλήσει δηλαδή μπροστά από την κάμερα για τις κρέμες που δοκίμασε, άρεσε πολύ στους αναγνώστες και η ίδια αποφάσισε να το συνεχίσει, σε ερασιτεχνικό πάντα επίπεδο.

Στη συνέχεια έφτιαξε το δικό της κανάλι στο Youtube και μόλις συνειδητοποίησε πως την ακολουθούσαν περισσότερα από χίλια άτομα, άρχισε να ψάχνει το πώς ακριβώς λειτουργεί αυτή η πλατφόρμα. «Δεν παρακολουθούσα ποτέ youtube, δεν ήξερα καν που είναι το subscription button. Είδα μια μέρα έναν αριθμό στο κόκκινο αυτό κουτάκι, έψαξα να δω τι είναι και τρελάθηκα από τη χαρά μου. Έγραψα αμέσως στα social media ότι κατάφερα να φτάσω τους χίλιους ακόλουθους. Ένιωσα τόσο όμορφα τότε και ξεκίνησα να ψάχνομαι προκειμένου να κάνω βίντεο με καλύτερη ποιότητα εικόνας και ήχου», αναφέρει μ’ένα τεράστιο χαμόγελο. Όση ώρα κάναμε τη συνέντευξη σ’ένα καφέ στο κέντρο της Αθήνας, το τηλέφωνό της δεν σταμάτησε να αναβοσβήνει. Ήταν όλα μηνύματα από γυναίκες κάθε ηλικίας που της ζητούσαν συμβουλές ομορφιάς ή ρωτούσαν τη γνώμη της για διάφορα προϊόντα που αγόρασαν.

Η Σουζάνα απαντά προσωπικά σε όλα τα μηνύματα μιας και όπως μου λέει, «αυτή είναι η μαγεία του youtube. Δεν έχει νόημα το να μιλώ μόνη μου μπροστά από μια κάμερα. Θέλω ο κόσμος να μου στέλνει μηνύματα, να απαντάω, να είμαστε σαν μια παρέα. Δεν αφήνω κανένα μήνυμα αναπάντητο, δεν έχει νόημα έτσι αυτό που κάνω».

Δεν είναι λίγες όμως και οι φορές, που η ίδια δέχεται προσβλητικά σχόλια και μηνύματα από τους γνωστούς haters του διαδικτύου. Πρόκειται για χρήστες που κρύβονται πίσω από ψεύτικα προφίλ και δρουν ανενόχλητοι προσβάλλοντας και πολλές φορές βρίζοντας κάτω από βίντεο στο Youtube. Όπως μου λέει, στην αρχή την ενοχλούσε αλλά πλέον δε δίνει σημασία. «Όταν βλέπω ότι το πράγμα ξεφεύγει και οι συγκεκριμένοι χρήστες βρίζουν τα άτομα που με ακολουθούν, τότε διαγράφω σχόλια. Δε με ενοχλεί να μου πει κάποιος πως δεν του άρεσαν τα μαλλιά μου ή ότι δεν μου πηγαίνει ένα κραγιόν. Δε θέλω όμως να χρησιμοποιούνται ακραίοι χαρακτηρισμοί ειδικά προς όσους με παρακολουθούν».
Το βραβείο

Έχοντας μόλις ένα χρόνο το κανάλι της στο Youtube, μετρά ήδη περισσότερους από 10.000 ακόλουθους – αριθμός αρκετά μεγάλος αν σκεφθεί κανείς πως μιλώντας ελληνικά στα βίντεό της, το κοινό αυτομάτως περιορίζεται στα σύνορα της χώρας της – κι έχει στο ενεργητικό της το πρώτο βραβείο των Marie Claire Blog Awards 2016. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια η ελληνική έκδοση του περιοδικού και τον οποίο η Σουζάνα παλιότερα κάλυπτε ως δημοσιογράφος ομορφιάς.

«Δεν φανταζόμουν ποτέ όταν πήγαινα εκεί ως beauty editor πως θα ρθει η στιγμή που θα μαι εγώ διαγωνιζόμενη και πως θα κερδίσω το βραβείο. Ποτέ, ποτέ, ποτέ», αναφέρει με αυθορμητισμό και δεν έχω λόγο να μην την πιστέψω.

220093
Πως είναι όμως να πηγαίνεις στα βραβεία ούσα διαγωνιζόμενη; «Είναι πολύ αγχωτικό», μου απαντάει και συνεχίζει: «δεν μπορούσα να σταματήσω να τρέμω από το άγχος μου όταν δε ανακοινώθηκε το όνομά μου, δεν ξέρω πως κατάφερα να μιλήσω».
Η συγκεκριμένη μέρα είναι σίγουρα μια από τις πιο όμορφες της ζωής της όχι μόνο επειδή βραβεύθηκε η προσπάθειά της αλλά γιατί το επόμενο πρωί έλαβε τόσα πολλά μηνύματα συγχαρητηρίων, όσα δεν λαμβάνει ούτε την ημέρα των γενεθλίων της. «Ξύπνησα, είδα το κινητό και ειλικρινά ένιωσα κατακλυσμένη από αγάπη. Είδα πως υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που με παρακολουθούν και χαίρονται πραγματικά με τη χαρά μου».
Χρηματικό όφελος

Έχοντας διαβάσει δεκάδες άρθρα στο διεθνή Τύπο για την τεράστια περιουσία που κατάφεραν να κάνουν οι Beauty vloggers ανά τον κόσμο, δε μπορούσα να μην τη ρωτήσω τι συμβαίνει σε μια μικρή αγορά όπως είναι η ελληνική. «Σίγουρα εδώ δεν υπάρχουν τα ποσά που ακούμε και διαβάζουμε για τις ξένες youtubers, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Εκείνο που πρέπει να ξέρει ο κόσμος είναι πως τα χρήματα που βγάζει ένας youtuber από τις διαφημίσεις της Google είναι πολύ λίγα. Το κέρδος έρχεται από τους σπόνσορες και πολλές φορές ο κόσμος αυτό το κατακρίνει», εξηγεί προσθέτοντας πως για να διαφημίσει η ίδια ένα προϊόν, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να το έχει πρώτα δοκιμάσει επάνω της και να της αρέσει. «Έχω αρνηθεί χρήματα από εταιρία που μου ζήτησε να διαφημίσω κάποιο από τα προϊόντα της αλλά επειδή δεν μου άρεσε εν τέλει η ποιότητά του, δεν το έκανα. Δε μπορώ να κοροϊδέψω τις κοπέλες που με παρακολουθούν μόνο και μόνο για να βγάλω χρήματα. Όλο αυτό θα πρέπει να γίνεται με σεβασμό προς τους θεατές», διευκρινίζει.
«Αγαπώ τη χώρα μου, δε θέλω να φύγω από ‘δω»

Η 25χρονη νεαρή με τα μεγάλα πράσινα μάτια και το λαμπερό χαμόγελο, είναι ίσως από τις ελάχιστες περιπτώσεις νέων ανθρώπων στην Ελλάδα που δεν σκέπτονται το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν τη χώρα για ένα καλύτερο μέλλον. Πιστεύει ακράδαντα πως παρά την οικονομική κρίση που ταλαιπωρεί τους έλληνες τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ευκαιρίες για τη νέα γενιά. Η ισχυρή θέληση και η επιμονή είναι τα μυστικά της επιτυχίας για την ίδια. «Μπορεί να φαίνεται στους έξω πολύ γκλαμ αυτό που κάνω, αλλά απαιτεί πολλές ώρες δουλειάς, ξενύχτια μπροστά από τον υπολογιστή και διαρκές τρέξιμο. Δούλεψα χρόνια αμισθί στο χώρο των μίντια, δεν ήρθε τίποτα από μόνο του», εξηγεί.

_mg_3032

Παράλληλα με τα βίντεο στο youtube, η Σουζάνα τους τελευταίους μήνες έφτιαξε το δικό της online περιοδικό με συμβουλές ομορφιάς, περιποίησης αλλά και πιο γενικά θέματα όπως είναι η διακόσμηση και το well being (www.issuemagazine.gr) ενώ εργάζεται και στο ξενοδοχείο που διατηρεί η οικογένειά της στην Αράχωβα, το Monte Bianco Vilas. Όνειρό της είναι μια μέρα να καταφέρει να το τυπώσει και να διανέμεται δωρεάν, ως free press στην ελληνική πρωτεύουσα. «Δε θα έφευγα από τη χώρα μου, την αγαπώ και όποιος είναι πραγματικά καλός σε αυτό που κάνει, δε χάνεται. Πιστεύω πολύ στη νέα γενιά», μου λέει κλείνοντας τη συζήτησή μας.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s