ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΑΠΟ…ΚΟΥΝΙΑ

Από την Κέλλυ Φαναριώτη

Ένα διαφορετικό τρόπο εκπαίδευσης με σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό, έχει διαμορφώσει το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας για τους επίδοξους μελλοντικούς δημοσιογράφους.

Σε μια εποχή πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που η συγκυρία για τη δημοσιογραφία κάθε άλλο από ευνοϊκή είναι, ο κ. Μακρογκίκας, καθηγητής του γυμνασίου έχει διαμορφώσει ένα περιβάλλον που βοηθά τα παιδιά να μυηθούν στα μυστικά του επαγγέλματος.

Άλλωστε, εκείνο που κάνει το 3Ο Γυμνασιο Γλυφάδας να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα σχολεία, είναι πως διδάσκεται σε εβδομαδιαία βάση και εκτός των ωρών διδασκαλίας, το μάθημα της δημοσιογραφίας. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται εδώ και περίπου έξι χρόνια, διάστημα στο οποίο διακεκριμένοι επαγγελματίες του χώρου, επισκέφτηκαν το γυμνάσιο προκειμένου διδάσκουν στα παιδιά τις αρχές και του κώδικες του επαγγέλματος.

dimosiografiki-omada

«Κάνουμε κανονικά μαθήματα δημοσιογραφίας όπου διδάσκουμε τι είναι είδηση και πως μπορούν οι μαθητές να γράφουν καλά και περιεκτικά», αναφέρει ο κ. Μακρογκίκας που παρά το ότι δεν έχει ασκήσει το επάγγελμα, σπούδασε το συγκεκριμένο αντικείμενο στα νεανικά του χρόνια. Όπως μας λέει, η ανταπόκριση των μαθητών είναι ιδιαίτερα θερμή ενώ το επίπεδο κάποιων από αυτών θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επαγγελματικό. «Τα παιδιά διψούν για μάθηση. Θέλουν να μάθουν να γράφουν και να εκφράζονται σωστά. Κάποια από αυτά σκέφτονται σοβαρά να ακολουθήσουν το επάγγελμα αυτό στο μέλλον. Θα δείξει», αναφέρει.

Εκείνο που τους συμβουλεύει είναι να είναι έντιμοι και αυτό που θα γράφουν να είναι αληθινό και όχι κατευθυνόμενο. Μάλιστα, η αγάπη των μαθητών για τη δημοσιογραφία είναι τέτοια, που σε καθημερινή βάση αναρτούν στο μπλογκ ( to-dialeimma2.blogspot.gr) του σχολείου άρθρα τους με θέματα που τους απασχολούν.

Ευρωκοινοβούλιο
Τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς και της αγάπης για τον χώρο, δεν άργησαν να φανούν, καθώς,  ο μαθητής του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας Δημήτρης Μαρούσης, συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης (European Student Parliaments on Science) που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο  του 2014 στην Κοπεγχάγη. Η χώρα μας έλαβε μέρος για πρώτη φορά σε μια τέτοια εκδήλωση με πρωτοβουλία του οργανισμού Science View, σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και με την Ελληνογερμανική Αγωγή.

Η  κεντρική θεματική ενότητα του Κοινοβουλίου ήταν«Το μέλλον της πόλης» και οι μαθητές έπρεπε να εξετάσουν θέματα, όπως οι μετακινήσεις του μέλλοντος, οι δημογραφικές εξελίξεις που επηρεάζουν την ανάπτυξη μιας πόλης, η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής στις πόλεις, τα ενεργειακά και βιοκλιματικά σπίτια, καθώς επίσης η «έξυπνη πόλη» και η ηλεκτρονική δικτύωση της ζωής στα αστικά κέντρα.

Το μυστικό της επιτυχίας σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Μακρογκίκα είναι η συνεργασία, η ομαδικότητα, η αυτενέργεια, οι γνώσεις , η κριτική σκέψη, η έμπνευση, η συνδιαστικότητα. « Οι αρετές αυτές που διαθέτει τόσο ο Δημήτρης όσο και τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου μας, εμας βοήθησαν στο να επιλέξουν οι εκλέκτορες το σχολείο μας», δηλώνει.
Εκπαιδευτικό σύστημα

Πάντως, μπορεί ο κ. Μακρογκίκας να δίνει τον καλύτερό του εαυτό για τη μόρφωση των παιδιών του 3ου Γυμνασίου, δεν παύει ωστόσο να είναι απογοητευμένος από το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα. Όπως εξηγεί, οι μόνες αλλαγές που συντελούνται έχουν να κάνουν με τις εξετάσεις και το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές είναι πως μετά το σχολείο η διδασκαλία συνεχίζεται. « Αν δε μπορέσει ένας μαθητής να βοηθηθεί από τους γονείς του ή από κάποιο βοήθημα, θα πρέπει να πάει στο φροντιστήριο. Κατά την άποψή μου θα πρέπει η διδασκαλία να σταματά στο σχολείο ώστε να μπορούν τα παιδιά να έχουν και ελεύθερο χρόνο αλλά και να γίνουν και λίγο παιδιά. Οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν δείξει πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί αλλά δυστυχώς εδώ κανείς δεν ασχολείται», τονίζει.
Την ίδια ώρα, το πρόβλημα αυτό αγγίζει κατά τον κ. Μακρογκίκα και τους γονείς, οι οποίοι σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική περίοδο καλούνται να πληρώνουν φροντιστήρια ή καθηγητές για ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι, προκειμένου το παιδί να βγάλει έναν ικανοποιητικό βαθμό.
«Το να φορτώνουμε διαρκώς τα παιδιά με ύλη και να συνεχίζουν τα μαθήματα στο σπίτι τους, δεν βοηθά το εκπαιδευτικό σύστημα. Στο εξωτερικό πάνε δυο χρόνια και μαθαίνουν αρχαία ελληνικά για να μπορούν να μιλάνε. Εδώ τα παιδιά αν το πετύχουνε, θα είναι μετά από πολλά χρόνια διδασκαλίας παρόλο που οι περισσότερες λέξεις είναι παρόμοιες και με την ελληνική. Δεν υπάρχει τόλμη, χρειάζεται μια πραγματική μεταρρύθμιση», δηλώνει κατηγορηματικά ο κ. Μικρογκίκας και προσθέτει: « Με τα παλιά βιβλία όταν αρρώσταινα μπορούσα να κάτσω σπίτι και να διαβάσω. Πλέον, σε περίπτωση που λείψει κάποιος και χάσει την παράδοση, θα δυσκολευτεί πάρα πολύ να διαβάσει μόνος του, χωρίς τη βοήθεια φροντιστηρίου».

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s