ΑΘΗΝΑ – ΒΙΕΝΝΗ ΜΕ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ

Με το σύνθημα «Είσαι αρκετά τρελός ώστε να μπεις σ’ένα λεωφορείο, να σκεφθείς, να χτίσεις και να ξεκινήσεις μια start up μέσα σε 72 ώρες με μια ομάδα ξένων;» ξεκίνησε πριν δύο περίπου μήνες το πρώτο επίσημο Startup Bus στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρότζεκτ για νεοφυείς επιχειρήσεις που στόχο έχει να φέρει πιο κοντά τις καινοτόμες ιδέες που εμφανίζονται μέσα στο λεωφορείο με τους επενδυτές που ψάχνουν για ευκαιρίες. Ο θεσμός, εμπνευστής του οποίου είναι ο ελληνοαμερικανός Ηλίας Μπιζάνης, πραγματοποιείται τα τελευταία τέσσερα χρόνια με μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο.

Μέσα από μια διαδικασία συνέντευξης επιλέγονται 25 άτομα κάθε φορά, που έχουν τις καλύτερες ιδέες και εφαρμογές στην τεχνολογία αιχμής. Στη συνέχεια μπαίνουν στο ειδικά διαμορφωμένο λεωφορείο που έχει προορισμό τη Βιέννη και επί ένα τριήμερο ανταλλάσσουν σκέψεις και απόψεις προκειμένου να καταλήξουν στο τέλος του ταξιδιού στις τελικές τους προτάσεις.

Μέσα από την διαδικασία αυτή έχουν κατά το παρελθόν γεννηθεί πολλές συνεργασίες με ιδιαίτερα ελπιδοφόρα χαρακτηριστικά που ήδη έχουν δημιουργήσει γνωστά προϊόντα στην αγορά.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Η ελληνική αποστολή αναχώρησε από την Αθήνα με προορισμό τη Βιέννη στις 25 Οκτωβρίου, ενώ αντίστοιχες αποστολές ξεκίνησαν ταυτόχρονα από Γερμανία, Βέλγιο, Ιταλία, Γαλλία, Εσθονία, Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Μέσα στο ειδικά διαμορφωμένο λεωφορείο υπήρχαν γραφεία και υπολογιστές προκειμένου να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον που να δώσει στους 25 συμμετέχοντες όλα τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για το σκοπό τους, που δεν ήταν άλλος από τη συμμετοχή στον διαγωνισμό Pioneeres Festival.

Εκεί οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παρουσιάσουν την ιδέα και το πλάνο που είχαν καταρτίσει μέσα στο λεωφορείο, μπροστά σε ένα διεθνές ακροατήριο, έτοιμο να επενδύσει τα χρήματά του στην πιο ελκυστική πρόταση.

Στον φετινό διαγωνισμό μάλιστα, η ελληνική συμμετοχή κατάφερε να πάρει το πρώτο βραβείο. Η ιδέα με την ονομασία «Zumo» που γεννήθηκε στο λεωφορείο, τράβηξε την προσοχή των επενδυτών και κατάφερε να κερδίσει τον διαγωνισμό όπου είχε έπαθλο ένα τρίμηνο ταξίδι στην παγκόσμια έδρα των επιχειρήσεων που αφορούν νέες τεχνολογίες, το Σαν Φρανσίσκο. Το «Zumo» είναι μια πλατφόρμα που απευθύνεται σε εταιρίες οι οποίες θέλουν να βελτιώσουν την εμπειρία εξυπηρέτησης των δυνητικών πελατών τους προσθέτοντας στην ιστοσελίδα τους δυνατότητες βιντεοκλήσεων, γραπτών μηνυμάτων και τηλεφωνικών κλήσεων χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη τεχνολογική παρέμβαση.

«Παρακολουθούσα με μεγάλο ενδιαφέρον αυτό το θεσμό τα τελευταία τέσσερα χρόνια και αποφάσισα να τον φέρω και στην Ελλάδα», δηλώνει στο maga.gr ο Σταύρος Τσομπανίδης, ένας εκ των τριών ιδρυτικών μελών της Start up Greece. Ο κ. Τσομπανίδης αφού έψαξε βαθύτερα το θέμα εξέφρασε το σχετικό ενδιαφέρον του στον Ηλία Μπιζάλη, εμπνευστή της προσπάθειας που ζει στην Αμερική (απ’όπου και έκανε την παρθενική του εμφάνιση το Start up Bus).

Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για τους συμμετέχοντες. «Συνολικά 250 άτομα δήλωσαν συμμετοχή και μέσα από συνεντεύξεις επιλέξαμε μαζί με τον Κωνσταντίνο Γιαμαλή και τον Κωνσταντίνο Μαλαβιέζο με τους οποίους φέραμε φέτος το Startup Bus στην Ελλάδα, τους 25 καλύτερους επαγγελματίες με ταλέντο και δημιουργικότητα που είναι έτοιμοι να δραστηριοποιηθούν στο χώρο των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας», υπογραμμίζει.

Όπως εξηγεί ο Σταύρος, το ταξίδι τόσο για τον ίδιο όσο και για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες ήταν μια εξαιρετική εμπειρία, καθώς έδωσε μια μοναδική δυνατότητα νέων γνωριμιών, γνώσεων αλλά κυρίως συνεργασιών. «Όσο παράταιρο κι αν φαίνεται, μέσα στο λεωφορείο εκείνες τις μέρες αναπτύχθηκαν καινούργιες φιλίες που έφτασαν στο σημείο της συνεργασίας», δηλώνει χαρακτηριστικά προσθέτοντας: «ήταν κάτι που μας έδωσε την ευκαιρία να σκεφθούμε πράγματα για τον εαυτό μας, να βελτιωθούμε, να ακούσουμε γνώμες άλλων και να πούμε τη γνώμη μας σε άλλους. Πρόκειται για μια εμπειρία ζωής, χωρίς καθόλου υπερβολή».

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Το πιο ενδιαφέρον ίσως κομμάτι του όλου επιχειρηματικού εγχειρήματος, δεν είναι αυτό καθ’ αυτό το startup Bus, όσο η προσπάθεια που ακολούθησε να μετεξελιχθεί σε κοινότητα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συχνή επικοινωνία. «Θέλουμε να χτίσουμε μια κοινότητα μέσω ιντερνετικής πλατφόρμας που θα συμμετέχουν και όσοι δήλωσαν συμμετοχή», αναφέρει ο Σταύρος, εξηγώντας ότι μέσω της πλατφόρμας δίνεται η δυνατότητα σε όσους το θέλουν να προχωρήσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες.

Ο 23χρονος πάντως φοιτητής του πανεπιστημίου Πειραιά και ιδρυτής μιας νεοφυούς επιχείρησης που φτιάχνει προϊόντα από τα νεκρά φύλλα των φυκιών, δεν ανήκει στην συντριπτική πλειοψηφία των απογοητευμένων νέων. Αντίθετα πιστεύει και μάλιστα έντονα ότι η χώρα μπορεί ν’ ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που έφερε η σφοδρή οικονομική κρίση, αρκεί οι πολίτες πραγματικά να το θελήσουν. Πως θα γίνει αυτό; Η απάντηση που δίνει στο maga.gr είναι αφοπλιστική: με την κινητοποίηση αυτών που πραγματικά θέλουν να την αλλάξουν και έχουν να προτείνουν κάτι διαφορετικό. «Χρειάζονται άνθρωποι με διαφορετικές ιδέες», λέει χαρακτηριστικά.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s