Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΓΙΝΕ ΚΑΡΤΟΥΝ

Της Κέλλυς Φαναριώτη, εφημερίδα “Παραπολιτικά”

Προνομιούχες ελίτ που απομυζούν ό,τι έχει απομείνει από το μισογκρεμισμένο αρχοντικό, απελπισμένες γάτες που τριγυρνούν στο χώρο της τραπεζαρίας περιμένοντας υπομονετικά να φάνε από τα αποφάγια που θα πέσουν στο πάτωμα, ατμόσφαιρα βαριά και μουντή που μετατρέπεται σε οργή και στο τέλος σε εξέγερση εκείνη ακριβώς την ώρα που σώνονται και τα τελευταία ψίχουλα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας… Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το σκηνικό του «Dinner For Few», (Δείπνο για Λίγους), της ταινίας κινουμένων σχεδίων του βραβευμένου με ΕΜΜΥ, Νάσσου Βακάλη που πραγματεύεται την οικεία σε όλους μας οικονομική κρίση.

Βαρύ και μουντό το σκηνικό της ταινίας κινουμένων σχεδίων.

H ταινία

Η ιδέα του φιλμ γεννήθηκε όταν πριν τρία περίπου χρόνια, ο Νάσσος μιλούσε στο τηλέφωνο με ένα φίλο του για την κατάσταση στην Ελλάδα και παρομοίασε τις γάτες που βλέπει κανείς στις ταβέρνες να πηδάνε στο τραπέζι για να κλέψουν λίγο φαγητό, με την κοινωνία που περιμένει την ευκαιρία να πάρει πίσω κάτι που της ανήκει. «Πρόκειται για ένα κοινωνικοπολιτικό αλληγορικό φιλμ το οποίο με αφορμή τις ελληνικές  αλλά και τις παγκόσμιες κοινωνικές εξελίξεις, επιχειρεί να απεικονίσει μεταφορικά την συνεχόμενη προσπάθεια του ανθρώπου να ζήσει  μέσα σε ένα πολιτικό και κοινωνικό σύστημα που συνεχώς αλλάζει χωρίς ουσιαστικά όμως να μεταλλάσσεται προς το καλύτερο», δηλώνει στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο βραβευμένος δημιουργός.

Στόχος του, όπως μας λέει, είναι η συμμετοχή της ταινίας σε φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Για το λόγο αυτό, έχει ήδη στείλει τη συμμετοχή του στο φεστιβάλ Δράμας και στο φεστιβάλ animation στην Κέρκυρας καθώς και σε άλλα σε Ευρώπη και Αμερική. «Ελπίζω να καταφέρω να κάνω τις απαιτούμενες προβολές της ταινίας στην Αμερική ώστε να μπορεί να είναι υποψήφια για το διαγωνιστικό τμήμα της ακαδημίας κινηματογράφου», συμπληρώνει.

Κοινωνικοπολιτικό και αλληγορικό χαρακτηρίζει το φιλμ “Δείπνο για λίγους” ο Έλληνας δημιουργός του. 

Το Χόλιγουντ

Το ενδιαφέρον του για τις εικαστικές τέχνες ξεχώρισε σε αρκετά μικρή ηλικία και ενισχυόταν ολοένα και περισσότερα καθώς έβλεπε ταινίες της Disney. Έπειτα από τρεις αποτυχημένες προσπάθειες να μπει στη Σχολή Καλών Τεχνών, ο αδερφός της μητέρας του προσφέρθηκε να αναλάβει τις σπουδές του στο κινούμενο σχέδιο στην Αμερική. Έκτοτε, τα παιδικά όνειρα του Νάσσου πήραν σάρκα και οστά καθώς εργάστηκε για τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά στούντιο του κόσμου (Warner Bros, Paramount) και οι ταινίες διαδεχόταν η μία την άλλη.

Τα τελευταία δέκα χρόνια συνεργάζεται με τη DreamWorks (μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες κινηματογραφικών ταινιών στον κόσμο) και το 2006 κέρδισε το πρώτο βραβείο Emmy για τη σειρά κινουμένων σχεδίων « Mike & Mike».  “Νιώθω ιδιαίτερα τυχερός που εργάζομαι εκεί. Η Dream Works είναι ένα τέλειο μέρος και έχω δουλέψει σχεδόν για όλες τις ταινίες της”, αναφέρει.

O βραβευμένος με EMMY σκηνοθέτης Νάσσος Βακάλης. 

Όπως μας λέει, την εποχή που ξεκίνησε να εργάζεται στη βιομηχανία του θεάματος, ο σχεδιασμός κινουμένων σχεδίων ήταν περίπλοκος  καθώς οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν είχαν ακόμη «εισβάλλει» στον τομέα αυτό. «Για να ασχοληθεί κανείς με κάτι τέτοιο, έπρεπε σαφώς να είχε φοβερές ικανότητες στο σχέδιο και να γνωρίζει και όλο τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κάποιος να αποδώσει την κίνηση στο animation. Πλέον, τα πράγματα εξαιτίας της τεχνολογίας είναι λιγότερο χρονοβόρα και μόνη προϋπόθεση είναι η σωστή χρήση των προγραμμάτων» .

Το όνειρο της επιστροφής

Όπως εκμυστηρεύεται στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», οι ευκαιρίες αυτές δεν θα του είχαν δοθεί αν τελικά έμενε στην Ελλάδα. «Αν δεν είχα φύγει για Αμερική δεν θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να ασχοληθώ σε επαγγελματικό επίπεδο με τα καρτούν στην Ελλάδα. Κι αυτό γιατί εκεί δεν υπάρχει παραγωγή κινουμένου σχεδίου σε αυτό το επίπεδο», εξηγεί.

Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας στον συγκεκριμένο τομέα, είναι η προσπάθεια που έκανε ο ίδιος το 2000, όταν εγκατέλειψε το Λος Άντζελες για να εγκατασταθεί στην Αθήνα. Έμεινε στην Ελλάδα συνολικά τέσσερα χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων  έκανε αρκετές προσπάθειες με τον τότε συνέταιρό του προκειμένου να ασχοληθούν επαγγελματικά με το κινούμενο σχέδιο. «Ανοίξαμε ένα στούντιο και ασχοληθήκαμε με διάφορα πρότζεκτ που φέραμε από την Αμερική. Γενικά δεν υπήρχαν ευκαιρίες και στη συνέχεια ήρθε και η οικονομική κρίση οπότε έκλεισε και η εταιρία», λέει.

Έχοντας διαγράψει μια αρκετά επιτυχημένη πορεία στο χώρο των κινουμένων σχεδίων, ο Νάσσος Βακάλης δίνει το δικό του μήνυμα στους νέους που ονειρεύονται μια καριέρα στα άδυτα των χολιγουντιανών στούντιο. Όπως επισημαίνει, του είναι δύσκολο να συμβουλέψει κάποιον να παρατήσει τα πάντα και να πάει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Ωστόσο, αν υπάρχουν χρήματα για σπουδές εκεί, θεωρεί πως το Λος Άντζελες είναι το ιδανικό μέρος για να αποκτήσει κανείς εμπειρία στο κινούμενο σχέδιο.

Πάντως, παρά την επιτυχία του και τη δικτύωσή του στην αμερικάνικη βιομηχανία του θεάματος, ο Νάσσος έχει ένα και μόνο όνειρο: να επιστρέψει κάποια στιγμή πίσω στην πατρίδα του. «Η Ελλάδα είναι ο τόπος που θα ήθελα να ζω, όχι η Αμερική. Ενημερώνομαι καθημερινά για τις εξελίξεις και ελπίζω κάποια στιγμή οι συνθήκες να αλλάξουν και να μου επιτρέψουν να επαναπατριστώ με την οικογένειά μου», καταλήγει.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας “Dinner for Few” στο βίντεο που ακολουθεί:

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s