Xenia Ghali: Μια 23χρονη Ελληνίδα που διαπρέπει στη Νέα Υόρκη

Συνέντευξη στην Κέλλυ Φαναριώτη 

Η Χenia Ghali, συνθέτρια, μουσική παραγωγός και dj έχει τον αέρα και την άνεση μιας νέας γενιάς που αλλάζει τα πάντα στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας. Έχοντας ήδη στο ενεργητικό της δύο παγκόσμιες διακρίσεις- το 2009 βγήκε 4η στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό σύνθεσης και παραγωγής «AACTe Apple Creative Talent Competition  και το 2012 ήταν η μία από τους δύο νικητές του μεγαλύτερου διαγωνισμού, σύνθεσης και παραγωγής «iStandard Producer Showcase» των ΗΠΑ – συνεχίζει να δουλεύει με πάθος μαγεύοντας παραγωγούς κορυφαίων καλλιτεχνών, όπως των Kanye West της Rihanna και του  Eminem.

Μεγαλωμένη στην Αθήνα, η 23χρονη Xenia μένει μόνιμα πια στη Νέα Υόρκη όπου εργάζεται κάνοντας παράλληλα το μεταπτυχιακό της στη Μουσική Σύνθεση και Παραγωγή στο New York University (NYU). H ίδια μίλησε στο metrogreece.gr για τη δουλειά της, τις διακρίσεις της αλλά και για τις επαγγελματικές ευκαιρίες που προσφέρει η Νέα Υόρκη.

Δεν έχει εισαχθεί τίτλος

Συνθέτρια, παραγωγός, d.j. Ποια ιδιότητα ταιριάζει περισσότερο στην Ξένια;
Δεν νομίζω πως υπάρχει λόγος να διαλέξω μια ιδιότητα η οποία μου ταιριάζει. Είμαι συνθέτρια, παραγωγός αλλά και DJ. Το καθένα εκφράζει και αντιπροσωπεύει διαφορετικά στοιχεία του εαυτού μου ως καλλιτέχνης και μουσικός.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου είδος μουσικής και γιατί;

Γενικά έχω πάρα πολλά ακούσματα και πάρα πολλές μουσικές επιρροές. Ωστόσο, δεν έχω ένα αγαπημένο είδος μουσικής, αλλά αγαπημένα κομμάτια ή τραγούδια σε διάφορα είδη μουσικής. Μεγάλωσα γνωρίζοντάς μουσική από τους γονείς μου. Η μητέρα μου με σύστησε στον κόσμο της ντίσκο και της pop μουσικής και ο πατέρας μου, μου έδειξε την μαγεία της ροκ μουσικής. Έπειτα οι αγαπημένες μου ταινίες ως μικρό παιδί ήταν Η Μελωδία της Ευτυχίας με την απίστευτη Julie Andrews και η ταινία της Disney Fantasia.

Έτσι μεγάλωσα γνωρίζοντας πολλά διαφορετικά είδη μουσικής, κάτι που πιστεύω πως με βοήθα πολύ στη μουσική σύνθεση. Εκτιμώ και σέβομαι πάρα πολλά στυλ μουσικής από διάφορες εποχές και χώρες. Έπειτα, ως συνθέτης και δημιουργός, εμπνέομαι όταν ανακαλύπτω καινούριους ήχους και μουσικές.

Με ποια κριτήρια επιλέγεις τη μουσική που θα παίξεις;

Όταν παίζω μουσική σε κλαμπ, ο κύριος μου στόχος είναι να δώσω στο κοινό αυτό που θέλει. Πάντα προσπαθώ να ‘’διαβάσω’’ την ενέργεια και την ψυχολογία του κοινού και έτσι αποφασίζω τι θα παίξω. Η μουσική είναι τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας και ως DJ είναι τρομερά σημαντικό να μπορέσεις να αντιληφθείς και να εκφράσεις τα συναισθήματα του κοινού.

Ποιο είναι το πιο ωραίο-κατά τη γνώμη σου-μέρος στο οποίο έχεις παίξει μέχρι στιγμής μουσική;

Σε όλα τα μαγαζιά και κλαμπ που είχα την ευκαιρία να παίξω πέρασα καλά! Ίσως η αγαπημένη μου εμπειρία ήταν την πρώτη φόρα που έπαιξα στο Ministry of Sound του Λονδίνου. Ήταν η μοναδική στιγμή της ζωής μου που νόμιζα πως θα λιποθυμούσα από το άγχος! Αυτός ο φόβος και η αδρεναλίνη όμως ήταν και ο λόγος που ήταν από τα καλύτερά μου live performances μέχρι στιγμής.

Θα ήθελες ως dj να ανοίξεις τη συναυλία κάποιου θρυλικού συγκροτήματος;

Θα ήταν όνειρο για μένα να ανοίξω τη συναυλία ενός θρυλικού συγκροτήματος. Για κάποιο λόγο (παρόλο που δεν είναι συγκρότημα) μου έρχεται στο μυαλό η Lady Gaga. Δεν ξέρω αν έχετε δει τις συναυλίες της, οι οποίες είναι πραγματικά θρυλικές, αλλά αν ήμουν έστω και ένα μικρό μέρος της συναυλίας της, θα ήταν απίστευτο.

Όταν δεν ασχολείσαι με τη μουσική, τι σου αρέσει να κάνεις;

Προσπαθώ να χαλαρώσω (γέλια). Γράφω μουσική σχεδόν όλη μέρα, παρακολουθώ τα μαθήματα μου για το μεταπτυχιακό μου στο NYU, πηγαίνω σε τζαζ μπαρ ή για φαγητό με φίλους, γυμναστήριο, ταινίες, βγαίνω σε κλαμπ και πηγαίνω σε πολλές συναυλίες. Γενικά προτιμώ να κάνω κάτι πιο ήρεμο και χαλαρό με φίλους και καλή παρέα.

Κυριαρχεί η αντίληψη πως η Νέα Υόρκη, είναι το μέρος των ευκαιριών για τους δημιουργικούς ανθρώπους. Τι έχεις να πεις πάνω σ’αυτό;

Η Νέα Υόρκη όντως προσφέρει πάρα πολλές ευκαιρίες σε καλλιτέχνες και δημιουργούς. Θεωρείται ένα από τα κέντρα της μουσικής βιομηχανίας και έτσι έχει πάρα πολλές επαγγελματικές ευκαιρίες. Αυτό όμως σημαίνει πως έχει και τρομερό ανταγωνισμό. Εγώ πιστεύω πως ένας μουσικός, καλλιτέχνης ή δημιουργός θα καταφέρει να έχει επιτυχία όπου και να είναι αρκεί να αγαπάει αυτό που κάνει και να δουλεύει σκληρά. Η σκληρή δουλειά και το πάθος φέρνουν αποτελέσματα και ευκαιρίες.

Θα συμβούλευες ένα παιδί της ηλικίας σου, με όνειρα για το μέλλον του, να φύγει από την Ελλάδα;

Δεν υπάρχει λόγος να φύγει ένα παιδί της ηλικίας μου οριστικά από την Ελλάδα για να καταφέρει να έχει επιτυχία στην ζωή του. Αντιθέτως πιστεύω πως ειδικά τώρα πρέπει η Ελλάδα να κρατήσει τα μυαλά και τα ταλέντα της. Πάντως αυτό που θα έλεγα σ’ ένα παιδί της ηλικίας μου είναι να προσπαθήσει να διευρύνει τις γνώσεις του και να αποκτήσει εμπειρίες, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πάει σ’ άλλη χώρα για ένα χρονικό διάστημα. Εγώ έφυγα από την Ελλάδα –και όχι οριστικά!- λόγω σπουδών. Παρ’ όλα αυτά όμως, ένας από τους μεγαλύτερους μου επαγγελματικούς στόχους είναι να μπορέσω να συνεργαστώ με Έλληνες καλλιτέχνες και να έχω δουλειά στην Ελλάδα.

Ακολουθεί το video clip της Ξένιας:

Leave a Reply

